06 nummer

Telefoonnummers

Doel(en) van de les 

Doel les: Aan het eind van de les hebben de leerlingen in groepjes bewegingen bedacht op een 06-nummer.

Domeinen van muziek binnen de les

Bewegen

Benodigdheden

Digibord/Whiteboard

Papier

Pennen/potloden

Inleiding

Je begint de les in een kring. De leerlingen staan allemaal in een kring en je vertelt als leerkracht dat je het tijdens deze les gaat hebben over bodypercussie. Jij begint met een beweging van bijvoorbeeld 4 tellen. De leerlingen doen dit na. Vervolgens bedenkt een van de leerlingen een beweging en doet de rest van de groep dit na. Dit herhaal je een aantal keer.

Kern

Je schrijft de cijfers 0 t/m 9 op het bord en bedenkt samen met de leerlingen bij elk cijfer een beweging. Dit kan van alles zijn: Klappen, stampen, knippen met je vingers, springen, op je boven benen slaan etc. Als je bij elk cijfer een beweging hebt bedacht schrijf je een 06- nummer op. De leerlingen moeten deze vervolgens ontcijferen en de bewegingen erbij maken. Je legt uit dat de leerlingen nu zelf tien bewegingen gaan bedenken op de cijfers en vervolgens het 06- nummer dat op het bord staat moeten uitbeelden.

Afsluiting

Elk groepje gaat voor de klas de bewegingen die ze hebben bedacht uitvoeren op het 06- nummer dat op het bord staat. De rest van de klas kijkt en probeert het vervolgens na te doen. Zo ga je elk groepje bij langs en ten slotte evalueer je met de leerlingen wat ze van de les vonden.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin